גוגל עדיין המלך: ChatGPT הוא לא תחליף אלא שותף

מאת טל שרים | 31/08

עם הגידול בפופולריות של ChatGPT וכלים מבוססי AI גנרטיבי, שאלה מרכזית עולה: האם ChatGPT מחליף את החיפוש בגוגל?

גישה מחקרית

המחקר בדק כיצד המשתמשים התנהגו ביחס לחיפוש בגוגל לאחר האינטראקציה הראשונה שלהם עם ChatGPT. נמצא ששימוש ב-ChatGPT לא מוריד את השימוש בגוגל tkt להפך, הוא מרחיב את האופן שבו אנשים מחפשים מידע.

שתי השערות מרכזיות

  • השערת ההחלפה (Substitution Hypothesis): המשתמשים מחליפים את גוגל ב-ChatGPT.

  • השערת ההרחבה (Expansion Hypothesis): השימוש ב-ChatGPT לא מפחית את השימוש בגוגל, אלא מרחיב את ההתנהגות המחקרית המקוונת.

המתודולוגיה

  • נותחו 260 מיליארד שורות נתוני קליק־סטרים בין ינואר 2024 ליוני 2025.

  • נמדדו מספר הפעמים שמשתמשים חיפשו בגוגל ב-90 הימים שלפני ואחרי האינטראקציה הראשונה עם ChatGPT.

  • קבוצת מחקר: משתמשים בארה"ב שהחלו להשתמש ב‑ChatGPT ברבעון הראשון של 2025, ולא היו להם פעילויות קודמות עם ChatGPT ב‑2024.

  • קבוצת ביקורת: משתמשים שלא השתמשו ב‑ChatGPT כלל במהלך 2024–2025.

  • המעקב התרחש ב־מחשבים אישיים בלבד בארה"ב, כדי להבטיח עקיבות.

הממצאים

  • השימוש בגוגל לא פחת לאחר התחלת השימוש ב‑ChatGPT אלא תמך בהשערת ההרחבה.

  • אפילו נצפתה עלייה קלה בשימוש הממוצע בחיפוש בגוגל לאחר השימוש הראשוני ב‑ChatGPT. Semrush

תבניות ההתנהגות לפי קבוצה

  • בקבוצות שהחלו להשתמש בינואר, בפברואר ובמרץ 2025, נראה שהשימוש היומי בגוגל נשאר יציב גם לאחר היום הראשון שבו נעשה שימוש ב‑ChatGPT. Semrush

  • למשתמשים שהחלו להשתמש כבר בינואר 2024, המגמה נשארה דומה גם לאורך 500 ימי מעקב. Semrush

  • גם בקבוצת הביקורת (לא משתמשי ChatGPT), לא נצפו שינויים משמעותיים בשימוש בגוגל לאורך זמן. Semrush

מסקנות למשווקים

  • הממצאים תומכים בכך שהשימוש ב-ChatGPT אינו תחליף לחיפוש בגוגל, אלא תוספת.

  • משמעות הדבר:

    • גוגל נשארת חזקה  מנוע החיפוש נותר מפתח חיוני לביצועים דיגיטליים.

    • מסעות הלקוח נהיים רב-מודאליים  משתמשים עוברים בין גוגל ל-ChatGPT לפי מצבים והקשרים.

    • ה-AI יוצר נכסי קרקע חדשים  הוא מרחיב את דרכי ההגעה לקהל ומוסיף ערוצים נוספים להעברת מידע.

מה על מנהלי שיווק (CMOs) לעשות הלאה?

  1. להמשיך להשקיע ב-SEO מסורתי  גוגל עדיין מהווה עמוד תווך.

  2. להוסיף AI-SEO לאסטרטגיית התוכן  שיווק מותאם ל־ChatGPT ולמנועי AI אחרים צריך להשלים, לא להחליף, את SEO המסורתי.

  3. לנטר את תמהיל הערוצים ברבעון לבדוק את קצב אימוץ ה-ChatGPT ו-AI בשוק או בתעשייה הספציפיים בהם אתם פועלים.

סיכום

העתיד הוא לא דו-ערכי. חיפוש אינטרנטי לא מתבטל, ו-ChatGPT לא מוחץ את גוגל  שניהם מתקיימים זה לצד זה, ומעניקים למשווקים יותר כלים לקשר עם קהל היעד.

אם אהבתם אפשר גם לשתף

Facebook
X
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

ניהול סושיאל מדיה

נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה נוכחות ברשתות החברתיות היא לא עניין של “להעלות פוסט מדי פעם”. אנחנו מנהלים סושיאל בצורה אסטרטגית, עם תוכן שמחזק את המותג, מייצר מעורבות אמיתית ומוביל

קרא עוד »

קידום אורגני (SEO)

נוכחות יציבה בגוגל לאורך זמן קידום אורגני הוא תהליך שמייצר יציבות וצמיחה אמיתית לטווח הארוך. אנחנו מקדמים אתרים בגוגל באמצעות שילוב של מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה טכנית ותוכן איכותי שמדבר

קרא עוד »

ניהול קמפיינים ממומנים

פרסום ממוקד שמביא תוצאה קמפיין טוב מתחיל הרבה לפני שלוחצים על “פרסם”. אנחנו מנהלים קמפיינים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עם מטרה אחת ברורה – תוצאה עסקית אמיתית. כל קמפיין מבוסס

קרא עוד »
דילוג לתוכן