תאריך פרסום: 24/07/2025
מאת: טל שרים
למרות הפסדים עצומיםOpenAI חושפת נתון שמזעזע את עולם החיפוש: יותר מ-2.5 מיליארד פרומפטים נשלחים ל-ChatGPT בכל יום. הנתון, שנמסר ל-Axios, מציב את הבינה המלאכותית של OpenAI כמתחרה מהותית בגוגל למרות שהיא עדיין רחוקה מהיקפי החיפוש המסורתיים.
📊 הנתונים המדוברים:
-
330 מיליון שאילתות ביום מארה"ב בלבד (כ-13% מכלל השימוש).
-
500 מיליון משתמשים שבועיים, רובם בגירסה החינמית.
-
קצב השימוש הזה משקף 912.5 מיליארד פרומפטים בשנה – וזה רק ההתחלה.
ולמה זה חשוב?
כי כל פרומפט ב-ChatGPT עשוי להחליף כמה חיפושים בגוגל. במקום לשאול שאלה, לקרוא 4 תוצאות, לסנן כתבות ולחפש שוב והמשתמש מקבל תשובה אחת, רלוונטית, מדויקת. זה לא שינוי קטן זו מהפכה בהרגלי הצריכה של מידע.
📉 ומה עם הכסף?
למרות הצמיחה המרשימה, OpenAI מדווחת על הפסדים של מיליארדי דולרים בשנה. הסיבה: רוב המשתמשים עדיין בגירסה החינמית, והמודל העסקי מבוסס בעיקר על מנויים ל־ChatGPT Plus שעדיין לא מייצר מספיק הכנסות כדי לאזן את ההוצאות.
🎯 ומה הלאה?
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, צפוי להופיע בשבוע הקרוב בסדרת פגישות בוושינגטון, שם יקדם את הרעיון של "AI ככלי להגדלת פריון העבודה והזדמנויות כלכליות". החברה מתמקדת ב״דמוקרטיזציה״ של טכנולוגיות AI לאפשר לכל אחד גישה ליכולות בינה מלאכותית ולהשתתף ב"כלכלה החדשה".


